Meldpunt voor vervuiling: (On)fris Veenendaal

10 september 2021

Meldpunt voor vervuiling: (On)fris Veenendaal

in de strijd tegen zwerfafval...

De SP heeft een meldpunt opgestart voor vervuiling in de woon- en leefomgeving in Veenendaal. Zodoende wil de partij vervuiling en overlast – letterlijk - in kaart brengen. Het meldpunt is te bereiken via www.spveenendaal.nl/onfrisveenendaal.

(On)fris Veenendaal is een actie waarbij inwoners door middel van een kaart kunnen zien welke vervuiling er in hun omgeving is doorgegeven. Inwoners kunnen ook zelf via deze site, via e-mail en WhatsApp meldingen doorsturen. Dit wordt dan toegevoegd aan de (interactieve) kaart.

Om te zorgen voor een realistisch beeld van de overlast is het belangrijk om de overlast goed in beeld te krijgen. De (interactieve) kaart gevuld met voorbeelden van inwoners kan hierbij van groot belang zijn. Door middel van de kaart en inbreng van de inwoners kunnen de politieke partijen (waaronder de organiserende SP) samen met de inwoners de juiste keuzes maken om de overlast in Veenendaal te minimaliseren.