Flink wat goedkope woningen erbij!

16 januari 2022

Flink wat goedkope woningen erbij!

Foto: SP Veenendaal

Ludieke actie met nestkastjes

De SP heeft dit weekend nestkastjes opgehangen op verschillende plekken in Veenendaal. Dit, in het kader van een ludieke actie tegen de wooncrisis. Er zijn te weinig betaalbare woningen en de gemeente doet daar te weinig aan - vindt de partij.

De bouwplannen die aan de gemeenteraad worden voorgelegd bevatten niet of nauwelijks woningen in het betaalbare segment. Wel lijkt het alsof er overal maar dure appartementen en "urban villa's" moeten verrijzen, terwijl Veenendalers gemiddeld het laagste jaarloon van de hele provincie Utrecht hebben.

Foto: SP Veenendaal

"De wooncrisis los je niet op als je niet voor de juiste mensen bouwt," aldus woon-woordvoerder Sietse van der Bij. "We hebben nu betaalbare woningen nodig voor starters en mensen met een krappe beurs. Geen luxe objecten die bijna niemand kan betalen."

Bij de actie is aan alles gedacht. Om de bomen niet te beschadigen, heeft de partij gekozen voor boomvriendelijke aluminium spijkers. Want betaalbaar wonen kan prima samengaan met zorg voor de omgeving.

Zie ook: