SP wil woonbetoging organiseren

SP wil woonbetoging organiseren

Foto: Veense Woonbetoging

12 februari in het centrum

De SP wil een woondemonstratie organiseren in het centrum van Veenendaal. Als de coronamaatregelen het toelaten, moet deze op 12 februari plaatsvinden. De partij wil een vuist maken voor betaalbare woningen.

Het afgelopen half jaar hebben er in verschillende steden woondemonstraties plaatsgevonden. De SP vindt dat Veenendaal niet achter kan blijven. In 2013 organiseerde de SP ook al een betoging van huurders in Veenendaal; tegen de invoering van de verhuurdersheffing.

"De wachtlijsten voor een woning zijn enorm," zegt SP-fractievoorzitter Jan Breur. "Daar worden allerlei zondebokken voor aangewezen. Statushouders, ouderen, noem maar op. Maar de wooncrisis is het resultaat van beleid. Zowel de rijksoverheid als de gemeenten kiezen ervoor om te weinig woningen in het betaalbare segment te laten bestaan. Dat kan gewoon niet langer."

Wie ideeën heeft voor de Veense Woonbetoging, wil helpen in de organisatie, of zou willen spreken, kan zich aanmelden via e-mail:
veenendaal@sp.nl

Zie ook: