Lijstduwer in het zonnetje

24 februari 2022

Lijstduwer in het zonnetje

Trots op onze cor

Overal op straat zie je ze deze tijd: posters met daarop foto's van de lijsttrekkers van verschillende politieke partijen. De SP doet het net even anders. Een foto van lijsttrekker Jan Breur zal niet zo snel in het straatbeeld verschijnen; het is de nummer 20, Cor Sukkel, die op de digitale reclameborden in het centrum te zien is.

Cor Sukkel, ook wel bekend als Cor Su, is een bekende Veenendaler. Velen zullen hem kennen van GVVV of van de Veense G-band. Daarnaast is Cor ook een trouw SP-lid, en actief voor de democratische rechten van mensen met een beperking.

Samen met zijn mede-cursisten van 'ontdekkingsreis door de democratie' heeft Cor verschillende malen actie gevoerd zodat mensen met een verstandelijke beperking assistentie in het stemhokje kunnen krijgen. Die acties hebben hun vruchten afgeworpen: er komt nu een proef om dat te doen.

Op landelijk niveau is er wat vertraging opgelopen met de uitrol van de proef, maar in Veenendaal wordt er gewoon mee doorgegaan.

Foto: SP Veenendaal

Lijsttrekker Jan Breur:
"Met de actie voor assistentie in het stemhokje hebben Cor en zijn mede-cursisten echt iets teweeg gebracht. Op nationaal niveau, nota bene. Cor is daarmee de meest succesvolle activist in ons ledenbestand. Hij verdient het echt om zo in het zonnetje te worden gezet."

Zie ook: