Internationale Vrouwendag 2022

8 maart 2022

Internationale Vrouwendag 2022

SP Veenendaal viert Solidariteit

Op 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Een dag om stil te staan bij de emancipatiestrijd van vrouwen, en om solidariteit uit te dragen. Traditiegetrouw deelde SP Veenendaal narcissen uit aan dames in het centrum van Veenendaal.

Ook online was er volop aandacht voor Internationale Vrouwendag. Op deze site verschenen verschillende blogs. Baukje Hiemstra legde uit waarom SP Veenendaal gekozen heeft voor de narcis als bloem om op deze dag uit te delen. Barbara Passchier linkte het thema van dit jaar, Solidariteit, aan haar recente zwangerschap. En Toke van de Rovaart schreef een verslagje van deze dag.

Foto: SP Veenendaal
Een paar dagen eerder beleefde Yolande de Meer haar vuurdoopop het Vrouwendebat dat georganiseerd werd door GroenLinks. Hier vertelde ze dat, om een evenwichtige man/vrouw verdeling op de kieslijst te bewerkstelligen, vrouwen actief benaderd werden.
Een strategie die zeer succesvol bleek.

De top 10 van de lijst bestaat voor de helft uit vrouwen; en op de lijst als geheel zijn de vrouwen zelfs in de meerderheid.
Het afdelingsbestuur van SP Veenendaal bestaat zelfs voor 80% uit dames.

Blogs:

verkiezingssite