Van Kent in Wijk

Van Kent in Wijk

Foto: Baukje Hiemstra

2 november, Ontmoetingscentrum Walplantsoen

Tweede-Kamerlid Bart van Kent komt naar onze regio! Op 2 november spreekt hij in Wijk bij Duurstede op een bijeenkomst die de SP daar organiseert over werk en inkomen. De themabijeenkomst vindt plaats in het Ontmoetingscentrum aan Walplantsoen 12, van 19:30 tot 21:00.
De entree is gratis.

Met wethouder Jeroen Brouwer bespreekt de SP'er de nieuwe veranderingen op het gebied van de Participatiewet en armoedebeleid. "Uit onderzoeken blijkt dat gemeenten de problemen pas goed kunnen oppakken als er miljarden extra komen. Helaas zien we dat dit kabinet met minister Schouten, van de CU, weliswaar goede toekomstbeelden opschrijft, maar dat zij met de VVD, D66 en CDA niet omzet in daden. We komen nog steeds geld tekort op dit onderdeel. Daar kunnen we een mooi gesprek over hebben," aldus Brouwer.

De bijeenkomst is de eerste van een drieluik dat de SP in Wijk organiseert over bestaanszekerheid. Op 9 november spreekt Paulus Jansen over woonbeleid, en op 16 november bepleit Erik Reckman dat bestaanszekerheid betaalbaar is voor de overheid.

Zie ook: