'Voorzitter' Breur keert terug...

21 maart 2017

'Voorzitter' Breur keert terug...

Foto: Jan Breur

Vanavond is het zover: SP'er Jan Breur zal de raadscommissie voorzitten. Dit is een taak, die hem als lid van de agendacommissie ten deel valt. In december is hij door de gemeenteraad gekozen tot lid van deze commissie.

Hij had de steun van 17 van de 33 raadsleden; een absolute meerderheid. Daarmee liet hij twee formele tegenkandidaten en een write-in kandidaat achter zich.

In 2014 was Breur ook al in de agendacommissie gekozen - op een wijze die deed denken aan het boek 'Harry Potter en de Vuurbeker'. Hij had zichzelf toen niet gekandideerd. Desalniettemin aanvaardde hij de functie, tot er een opvolger gevonden zou worden. Die kwam in de persoon van Puck van Aart (PvdA).

Eind 2016 werd bekend dat Engbert Stroobosscher (ChristenUnie), die ook lid was van de agendacommissie, de gemeenteraad zou verlaten om wethouder te worden. Voor Breur was dit het teken om terug te keren in de agendacommissie.
Hij stelde zich kandidaat (dit keer wel), en werd gekozen.