Reken af...

9 februari 2015

Reken af...

Foto: Elton Wollenberg
Afgelopen zaterdag zijn Nico van Ginkel, Jan Breur en ik afgereisd naar Amersfoort om daar de aftrap van de campagne voor de verkiezingen van de  Provinciale Staten mee te maken. .Het was een gezellige en inspirerende middag, waar we Emile Roemer hebben zien praten met de Amersfoortse bevolking, waar we een klinkende toespraak van Ad Meijer hebben gehoord in een sfeer van strijdlust en energie en waar we uit volle borst ons lijflied hebben gezongen...

Foto: Jan Breur
Zoals premier Rutte al eens opmerkte is dit een verkapte verkiezing voor de Tweede Kamer. De Provinciale Staten kiezen immers de leden van de Eerste Kamer.
En de Eerste Kamer kan een halt toeroepen aan de beroerde plannen van de regering.. Daarom is de slogan van de SP voor deze verkiezing: REKEN AF! Reken af met dit kabinet, Reken af met de ontslagrondes in de zorg. Reken af met de extreme huurverhogingen, Reken af met de afschaf van de studiefinanciering,
U weet vast nog wel veel meer waar u mee wilt afrekenen. Afrekenen kunt u doen op 18 maart door op de SP te stemmen. En om het u gemakkelijk te maken nummer 8 op de lijst is onze eigen Jan Breur: Stem sociaal, kies Jan Breur uit Veenendaal.

Foto: Jan Breur
Natuurlijk gaat het bij deze verkiezingen niet alleen om de afrekening met het kabinet. We willen instaan voor een leefbare provincie. Door meer banen voor mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt.
Door ruim baan te maken voor bus en fiets  als alternatief voor de auto. Ook in wijken en  in kleine kernen.
Door werk te maken voor betaalbare energiezuinige sociale huur- en koopwoningen.
Door behoud van voorzieningen in kleine kernen en door ons in te zetten op duurzame energie, natuurbehoud en dierenwelzijn.

Foto: Baukje Hiemstra
Behalve stemmen, kunt u meer voor de SP doen in de campagnetijd.
Wilt u mee helpen folderen, vindt u het leuk om mensen te ontmoeten en te spreken op de markt, wilt u meehelpen onze verkiezingskraam te bemensen.
Of wilt u een poster ophangen? Laat het ons weten via sp.baukjehiemstra@gmail.com.

LEES OOK: "Aftrap statencampagne; ook Veenendaal van de partij..."
BEKIJK OOK ONZE VERKIEZINGSSITE!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.