Waar haal ik het vandaan

5 juli 2016

Waar haal ik het vandaan

Foto: Nationaal Zorgfonds / nationaalzorgfonds.nl

Elke donderdagavond trekt een groepje SP ers er op uit om steun te zoeken voor het Nationaal Zorgfonds. Ook afgelopen donderdag was dit het geval.

Ruim dertig procent van de mensen die bezocht zijn hebben hun naam en adres opgegeven. Dan waren er nog mensen die dit liever digitaal deden. Al met al een vruchtbare avond.

Een van de mensen die achter het Nationaal Zorgfonds staan, verzuchtte dat ze niet meer wist waar ze het geld vandaan moest halen. Samen met haar man moest ze leven van de AOW. Dit is €1495,00. Als de huur, de ziektekostenverzekering en gas en licht betaald waren, hield ze ongeveer € 75,00 per week over om van te leven.

"We zijn allebei ziek. En we hebben dit jaar  al ons eigen risico helemaal betaald. Dat is voor ons beiden € 750,00 mevrouw. Een half maandinkomen. Ik weet echt niet hoe ik nog rond moet komen."

Vind u ook de zorgverzekering knetterduur en vind u ook dat de solidariteit weer terug moet keren in de zorg.
Ga dan naar Nationaal Zorgfonds en betoon uw steun.

Foto: Peter van de Rovaart

De voorbereidingen van de huis-aan-huisactie...

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.