Vredesweek

16 september 2016

Vredesweek

Foto: SP Veenendaal

Van 17 september tot en met 24 september is het Vredesweek.  21 september is  de Internationale Dag van de Vrede. Deze is vijfendertig jaar geleden uitgeroepen door de Verenigde Naties.

De Vredesweek is een week van bezinning  en actie. Ook SP Veenendaal is deze week actief hierin.

Op woensdag staan we met de Vredesvlag bij het gemeentehuis.
(De raad heeft namelijk niet ingestemd met het verzoek van de SP om gedurende de vredesweek de Vredesvlag te hijsen. Sterker nog: de burgemeester  stelde de Vredesvlag en de vlag van IS op één lijn.)
De vlag wordt dus niet gehesen, maar hij wordt wel getoond door de SP.

Verder verspreiden wij door de wijken onze VREDESKRANT. Deze krant heeft als thema de vluchtelingen.
De SP stelt hierin dat bommen geen vrede brengen en dat het van belang is dat we EERLIJK handel drijven.
Verder moeten de landen rondom het oorlogsgebied gesteund worden bij de opvang van vluchtelingen.
De financiële hulp kan niet alleen van de Verenigde Naties komen. Ook rijkere landen moet bijdragen.
Het vluchtelingenverdrag is belangrijk en moet blijven bestaan. Europa en dus ook Nederland hebben de verplichting om vluchtelingen op te vangen. Maar dan wel in overleg met de mensen in de buurt .Tot slot vindt de SP dat het woningtekort en de afbraak van de sociale voorzieningen niet de schuld zijn van de vluchtelingen. Wel is het de schuld van het beleid van Rutte en de zijnen. Daar moet we ons tegen afzetten.

Vredesweek: wij zetten ons er voor in. Niet alleen deze week, maar alle dagen van het jaar.
Doet u mee?

Sjaloom.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.