Leuze CIX

Leuze CIX

EEN BETER MILIEU

BEGINT BIJ ONSZELF.

Zo, de verkiezingen zijn achter de rug. We hebben een paar keer geslikt en nu gaan we weer over tot de orde van de dag.

Aanstaande zaterdag is het nationale opschoondag! Ook wij als SP Veenendaal zullen daarin actief zijn. Sinds de invoering van DIFTAR is Veenendaal namelijk aan het verslonzen.

In ons onderzoek van vorig jaar naar afvalscheiding bij hoogbouw, bleek dat veel bewoners  niet blij waren met dit nieuwe systeem. Het vuil hoopte zich op in hun woningen en hun balustrades. Er moest per vuilstorting in de ondergrondse container betaald worden. En om de kosten te drukken gingen mensen hun afval dumpen in de afvalslang, in gemeentelijke prullenbakken en in blikvangers. Dit zorgde voor het nodige zwerfvuil, waardoor de gemeente de afvalslang weer weghaalde en de prullenbakken van een kleine opening ging voorzien.
Symptoombestrijding noemen wij als SP dit.

Het werkelijke probleem is dat de bewoners van de hoogbouw voor elke vuilstorting moeten betalen, terwijl zij geen gelegenheid hebben om hun vuil op te sparen, zonder dat dit invloed heeft  hun directe levenssfeer.

Het zwerfafval is dus drastisch toegenomen. Dit is voor ons een doorn in het oog. Want daar waar vuil ligt, zijn wij mensen geneigd om ons eigen vuil van ons af te werpen.
En zo gaat het van kwaad tot erger.
Waar vervuiling om de hoek komt kijken, wordt de omgeving steeds minder leefbaar..
Waar vervuiling  is, is meer criminaliteit.

Al met al genoeg redenen voor ons als SP  Veenendaal om 25 maart op de nationale opschoondag, de handen uit de mouwen te steken.
Een beter milieu begint bij onszelf, opgeruimd staat netjes en goed voorbeeld doet volgen.
Doet u mee???

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.