Stadsstrand

2 september 2017

Stadsstrand

Gistermiddag na het werk vlug naar huis. De laatste hand leggen aan de doos waar de handtekening  van de petitie Red ons Stadsstrand ingaan, snel wat eten naar binnen werken en dan naar ONS strand.

Zo nu en dan voel ik een klein druppeltje. Maar buienradar heeft ons beloofd dat het droog zal blijven. Een uurtje sponzen uitdelen en dan naar het stadsstrand. Hoeveel handtekeningen zouden we nu opgehaald hebben? Zouden we meer dan tienduizend hebben?

Op het strand zijn Sietse, Tilman, Jan en Cor al in de weer om de geluidsinstallatie klaar te maken en het strand aan te kleden.
En dan is het half acht. De druppels zijn een gestage stroom regen geworden. Maar dat mag de pret niet deren.

Eerst komt er een mooie toespraak van Erna. Erna draagt als inwoonster van onze gemeente het stadstrand een warm hart toe en heeft daarom veel uren op het strand en het centrum doorgebracht om handtekeningen te verzamelen. Zij vertelt wat zij de afgelopen zomer van de mensen over het strand heeft gehoord.

Ook Sietse vertelt hierover. En dan wordt de doos met handtekeningen uitgereikt aan de vice voorzitter van de raad, mevrouw Bette.
En hoeveel handtekeningen zijn het nou geworden?
10983! Geweldig!!!!

Foto: Baukje Hiemstra

Trots op de vrijwilligers! Trots op ons zelf!

Reacties

Wat een leuke, gezellige tijd was het...dat handtekeningen "jagen" voor het behoud van ons stadsstrand :). Vrijdag 1 september was het dan eindelijk zover; we gaan de petitie aanbieden op het stadsstrand en horen hoeveel mensen getekend hebben, omdat ze net als wij heel graag willen dat deze super leuke plek blijft waar die is en we nog veel plezier daar mogen hebben.

We hadden ons verheugd op een grote opkomst, maar waarschijnlijk vanwege het weer, Fuze en andere bezigheden waren er maar weinig mensen gekomen om dit moment met ons te delen. Jammer..., maar het is niet anders.

Gelukkig was mevrouw Tineke Bette, wel aanwezig om de beweegredenen om aan deze petitie te beginnen aan te horen. Ik ben blij dat ik de gevoelens van de inwoners en die van mijzelf aan haar heb mogen vertellen.
Nu maar hopen op een positieve reactie van de gemeenteraad.
Duimen maar....

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.