Heal the world

11 maart 2019

Heal the world

Foto: Baukje Hiemstra

Eigenlijk wilden we afgelopen zondag  liever lekker op de bank blijven hangen. Maar ja, daar wordt de wereld ook niet beter van! Dus spraken mijn dochter en ik om half een af om elkaar op Centraal Station in Amsterdam te ontmoeten. Samen gingen we naar de klimaatmars om onze zorgen over de opwarming van de aarde met 40.000 andere mensen te delen.

In de stromende regen, beschermd door de paraplu, stonden we daar op de Dam en luisterden naar allerlei klimaatdeskundigen. Ondertussen keken we om ons heen en zagen mensen met bij zich mooie teksten op doeken en stukken karton.

Teksten zoals:

• grootouders voor een beter klimaat
  • Go Vegan
  • NAM mien land oaf
  • Een schoner milieu begint bij jou, Shell
  • Wij komen uit een goed milieu, dat willen we zo houden ook.
    (het bord was aan twee golfsticks vastgemaakt)

Rond een uur of twee gingen we lopen. Op naar het Museumplein. Bij het Muntplein sloegen mijn dochter en ik even af om inde Kalverstraat, op een verwarmd bankje een kopje koffie te drinken en op temperatuur te komen. Want hoewel we liepen omdat we bezorgd zijn over  de opwarming van de aarde, hadden we het die middag roetjekoud.

Na het opkikkertje  zetten we onze tocht voort. Een vrolijke mars met zang en muziek. Bijzonder en inspirerend om samen met zoveel mensen de wens uit te spreken voor een betere toekomst voor de aarde.

Foto: Baukje Hiemstra

Petitie: Energierekening omlaag

Laat bedrijven hun eerlijke deel bijdragen...

SP Provincie Utrecht

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.