Ook SP Veenendaal in actie voor eerlijke beloning in de zorg

11 augustus 2020

Ook SP Veenendaal in actie voor eerlijke beloning in de zorg

Foto: SP Veenendaal

Vijf maanden geleden stond iedereen luid te applaudisseren voor onze zorgmedewerkers...

Door de  inzet van onze zorgmedewerkers werden veel mensenlevens gered, die anders dreigden kapot te gaan aan het coronavirus.
Dag en nacht stonden zij voor ons klaar. Sommigen maakte twee keer zoveel uren als normaal. Een van hen vertelde dat haar leven maanden bestond uit alleen maar slapen en werken. Zowel lichamelijk als psychisch leefde zij op de toppen van haar kunnen. Zij cijferde zichzelf weg*.

Nu is de crisis voorbij. Het applaus is verstomd. Nu wordt de vermoeidheid van die zware weken voelbaar. Nu hebben de zorgmedewerkers ook weer oog voor de samenleving. En zij zijn teleurgesteld.  Sommige medewerkers vragen zich af waarom de mensen zoveel lak aan hen hebben, door de regels te negeren en in grote groepen samen te komen.
Zij vragen zich af ook waarom zij zo weinig gewaardeerd worden. Een bonus van duizend euro. Dat is mooi. Maar zij willen vooral structureel zeggenschap en betere lonen.

De SP steunt hen bij deze wensen  en organiseert op 5 september een actiedag, waarin ook vele andere organisaties aan mee doen.
Ook SP Veenendaal helpt mee.
Onze zorg verdient echt meer dan applaus.
Meer weten? Ga dan naar www.eerlijkebeloning.nl

*BRON: NRC 8 augustus 2020: Tussen de golven is er moeheid)

Ben er helemaal voor

Waarom die beloften niet inlossen?
Wel applaus maar geen extra geld, zij blijven altijd de underdog omdat ze NIET KUNNEN STAKEN totdat ........
De flexibiliteit is nergens zoooooo groot als in de zorg, zij zijn de enigen die zich ZORGEN maken om DE MENS

zoals standaard bij de SP : liegen , feiten verdraaien, etc.
Schaam U dood ! !

De zorgverleners verdienen beter dan ze nu krijgen,ze verdienen een gratificatie en loonsverhoging!
L.F.F.Houwers/ DE STEEG

Jammer dat de mensen uit de zorg misbruik maken van Corona .
Ipv dat ze trots zijn dat ze mensen hebben mogen helpen houden ze hun handje op.
Best zielig.

werk in de zorg en ben diep teleurgesteld. veel uren,stress ,kortom je werkt je te pletter, en totaal geen waardering,en weer geen loonsverhoging walgelijk. en een manager die zelf ontslag neemt krijgt 2x een bruto jaarsalaris mee, en dan hebben we het over 150.00.00 a 200.00.00 euro. ben woedend

Een structurele loonsverhoging is te duur? In iedere bedrijfstak wordt in zo'n situatie over gevarengeld gesproken.
Dus mijn mening is dat gevarengeld een eis moet zijn.

Ik vind het heel terecht als de zorg een betere beloning zou krijgen.

Go zorgmedewerkers!!! Jullie verdienen meer dan alleen een applaus!!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.