Actie STOP DE WOONCRISIS

Actie STOP DE WOONCRISIS

Foto: SP Veenendaal

in het Franse Gat

Afgelopen zaterdag waren we met onze actie STOP DE WOONCRISIS op het Bruineplein in het Franse Gat.Met deze landelijke actie proberen we zoveel mogelijk verhalen te verzamelen voor het zwartboek. Verhalen die aantonen dat het niet goed gaat met het huidige woonbeleid. Ook in Veenendaal hebben we al veel verhalen gehoord en genoteerd.
Zo ook op het Bruineplein.

Mensen vertelden dat ze al jarenlang op een wachtlijst staan. Er waren ouderen die graag van een gezinswoning naar een seniorenwoning willen, maar daar al heel lang op wachten. Er waren verhalen van mensen die graag groter willen wonen, maar geen huis aangeboden krijgen. Of verhalen van  mensen die door huisjesmelkers financieel uitgemolken worden. Mensen vertelden dat ze meerdere malen bij hun verhuurder aan de bel hadden getrokken vanwege klachten over hun woning, maar dat er niemand was komen kijken. Mensen verhaalden dat hun huis vol schimmel zat, dat ze last hadden van ongedierte.
Kortom, ook in Veenendaal is het wonen ook niet allemaal koek en ei.

Hebt u ook problemen die met het wonen te maken hebben, laat het dan weten via doemee.sp.nl/wooncrisis
Samen kunnen we er iets aan doen!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.