Dag van de Verpleging

12 mei 2022

Dag van de Verpleging

Foto: SP Veenendaal

Twaalf mei is de dag van de verpleging. Het is een traditie van SP Veenendaal om het personeel van de verpleeghuizen in de buurt in het zonnetje te zetten. Dit keer bezochten we de nieuwe locatie van de Dennenhorst aan de Eikenlaan in Veenendaal en ook de Tollenkamp in Rhenen. Met een doos Merci hebben we onze waardering laten blijken aan het zorgpersoneel.
Zij doen zwaar en verantwoordelijk werk.

Wat wij tot nu toe gehoord hebben is dat de werkdruk in de zorg hoog is en (misschien als gevolg daarvan) het ziekteverzuim hoog is. Als SP vinden we dan ook dat er meer handen aan het bed moeten komen.Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan met een tekort aan arbeidskrachten.
Het is dan ook belangrijk dat de salarissen omhoog gaan. Maar niet alleen dat. Ook de gebroken diensten valt het zorgpersoneel zwaar! Ons is ter ore gekomen dat in sommige verpleeghuizen de verzorgenden alleen in de piekuren worden ingezet.

Wat ook een gehoorde klacht is dat het personeel veel tijd is aan administratieve rompslomp.Tijd voor een gezellig praatje met -of aandacht voor de bewoners schiet er vaak bij in.En dat zijn juist de dingen die het werk in zorg aantrekkelijk maken.
Wat ons betreft krijgen de zorgmedewerkers meer zeggenschap over hun werk. Laten we vertrouwen in hen hebben. Zij zijn uiteindelijk de professionals. Zij kennen de behoeften van hun bewoners.

Kortom: Er valt veel te verbeteren voor het zorgpersoneel en daarom extra waardering voor het werk dat zij tot nu hebben gedaan.
En latern we de strijd aangaan voor een beter zorg!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.