Goed beslagen ten ijs...

7 juni 2017

Goed beslagen ten ijs...

Foto: SP

Afgelopen zaterdag was ik met Baukje als voorzitter en Ary Jan, mede fractie ondersteuner weer aanwezig in de Moed het partijkantoor van de SP in Amersfoort. (Terwijl de anderen druk waren met handtekeningen verzamelen voor behoud van het stadsstrand tijdens Super Zaterdag.) Wij zijn daarmee in korte tijd de tweede lichting studenten voor de opleiding lokaal bestuur vanuit de SP Veenendaal. Het betreft een scholing voor potentiële raadsleden. Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht 21 maart 2018 nemen wij als potentiële  raadsleden met veel plezier en enthousiasme deel aan deze scholing. Ook onze voorzitter Baukje doet mee omdat zij het vanuit haar rol als voorzitter ook belangrijk vindt te horen over de mogelijkheden die raadsleden hebben om hun werk uit te voeren.

Foto: SP

De SP heeft momenteel ruim 600 raadsleden in Nederland. En we hopen natuurlijk dat dat er na 21 maart 2018 nog veel meer worden. Maar dat is natuurlijk aan u, de kiezer.  Wij willen ons in ieder geval vast goed voorbereiden voor het geval we meerdere zetels in de Veense raad mogen gaan bezetten. Daarnaast kunnen ook meerdere mensen van de fractie deel gaan nemen aan commissies. In de opleiding is er veel focus  op de mogelijkheden die je raadslid heeft om van je te laten horen. De spelregels binnen de raad, een stukje geschiedenis van de democratie in Nederland en natuurlijk ook de nodige geschiedenis van de SP in Nederland. Veel aandacht voor goed debatteren. Ook wordt er gefocust op het feit dat een SP raadslid net iets anders is dan een gewoon raadslid.  Vanuit onze filosofie is het werk op straat misschien nog wel belangrijker dan het werk in de raad. Tenslotte zitten wij daar  voor de mensen. Volksvertegenwoordiger; dat is wat je in de alle eerste plaats bent. Het voelt als een verantwoordelijke opgave. Maar wij komen goed beslagen ten ijs!

Foto: SP

Wij hebben nog een paar cursusdagen te gaan, maar zijn de hele zomer ook overal in 't Veen op straat te vinden om met u te praten over wat er leeft, en wat wij voor u kunnen betekenen in de raad!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.