YES, WE CAN?

10 november 2008

YES, WE CAN?

Afgelopen week is Barack Obama gekozen tot de nieuwe president van Amerika. Met zijn kreet "Yes, we can", geleend van Bob de Bouwer, symboliseert hij een wind van vernieuwing. Het valt nog te bezien of er nu echt een nieuwe wereldorde ontstaat, maar dat veel mensen hoop ontlenen aan zijn verkiezing is een feit. Eveneens is het een feit dat we het verbeteren van de wereld niet alleen aan anderen moeten overlaten, maar dat iedereen op zijn of haar eigen wijze een steentje moet bijdragen. Ook in Veenendaal. Can we?

Wachtlijsten sociale werkvoorziening
De sociale werkvoorziening is een nuttige instantie voor mensen die wat extra begeleiding nodig hebben in hun arbeid. Helaas kan niet iedereen geholpen worden; er is een wachtlijst. De SP komt daarom met een initiatiefvoorstel om te zien hoe die wachtlijst kan worden weggewerkt. Opdat eenieder die aan de slag wil, aan de slag kan.

Sociale cohesie
In 2006 stelde de SP voor om geen leges te heffen (geld te vragen) op zaken die de sociale cohesie bevorderen. Een stroopwafelactie voor het goede doel, buurtfeesten, straatbarbecues. Voor het College en de andere partijen bleek dat, hoewel ze het een goed idee vonden, ingewikkelder dan gedacht. Er moest een en ander onderzocht worden. Het plan bleef op de plank liggen. De SP zal het plan opnieuw indienen, en zo een bijdrage leveren aan de sociale cohesie in Veenendaal.

Novemberdebat
Op 19 november is er, vanaf 20:00u, ons jaarlijkse Novemberdebat in het kerkgebouw van de Goede Reede aan de Vondellaan. Ditmaal is het thema 'Diversiteit door de jaren heen'. Gasten zijn o.a. Eerste-Kamerlid Kees Slager (SP) en SGP-Statenlid Roelof Bisschop. Het debat is voor iedereen gratis toegankelijk.

U ziet: op verschillende manieren zet de SP zich in voor een prettiger samenleving. Yes, we can!

Deze tekst verschijnt a.s. woensdag op de gemeentepagina in de Veenendaalse Krant.