MANIFESTATIE 18 MEI; Kom in verzet tegen extra huurverhoging

6 mei 2013

MANIFESTATIE 18 MEI; Kom in verzet tegen extra huurverhoging

Beste lezer,

Op zaterdag 18 mei vindt er een manifestatie plaats in Veenendaal, tegen het huurakkoord dat door een meerderheid van VVD, PVDA, SGP, CU en D66 op 12 maart is aangenomen in de Eerste Kamer. Op basis van dit akkoord zal de huurverhoging minimaal 2,5% zijn; plus - als uw verhuurder dit administratief kan bolwerken - nog een extra verhoging op basis van het gezamenlijke inkomen in uw huishouden. Woningcorporaties verworden hiermee tot een verlengstuk van de Belastingdienst.

Wanneer het totale verzamelinkomen lager is dan Eur 33614,- krijgt u een extra huurverhoging van 1,5%. Wanneer het totale verzamelinkomen hoger is dan Eur 33614,- krijgt u een extra huurverhoging van 2% en als het totale verzamelinkomen hoger is Eur 43000,- dan krijgt u zelfs 4% extra huurverhoging.
Voor de huurverhoging per 1 juli 2013 wordt het verzamelinkomen over 2011 genomen.

Dat er veel fouten gemaakt zullen worden bij het aanzeggen van de huurverhoging 2013 is zeker. Vooral als er in het 1e halfjaar mensen zijn in- of uitgeschreven op uw adres. Individuele huurders moeten dan bezwaar maken.
Als uw verhuurder een inkomensafhankelijke huurverhoging voorstelt, doet hij dat op grond van gegevens van de Belastingdienst. Dat is een schending van uw privacy. U kunt bij het College Bescherming Privacy 'een signaal' afgeven via www.mijnprivacy.nl.

Het huurakkoord deugt niet. Daarom organiseren wij deze manifestatie. Om een geluid te laten horen, dat Veenendaal tegen dit akkoord is. Wij vragen u om met ons mee te doen.

MANIFESTATIE 'HUREN' 18 MEI
Start:
14:00u; Plantsoen bij de Witte Kerk, Veenendaal
Sprekers: Paulus Jansen (SP, Tweede Kamer), Piet de Vrije (Patrimonium), Jan Breur (SP, Gemeenteraad)

We zien u graag op 18 mei.

Met vriendelijke groet,

SP VEENENDAAL