In de donkere dagen...

17 december 2015

In de donkere dagen...

Foto: SP Veenendaal

De dagen zijn bijna op hun kortst; kerst staat voor de deur. Echt winteren wil het (nog) niet, maar dat wil niet zeggen dat je niet ziek kan worden. Walter had zich afgemeld voor het fractieoverleg, wegens aanhoudende hoofdpijn.

Dit zou logischerwijs betekenen, dat we die avond met z'n drietjes zouden vergaderen. Maar...

Foto: SP Veenendaal

... we waren met meer; er waren gasten. De eerste was Harold Schoonewille, van muziekschool Elevate. Hij gaf een presentatie van wat hij en zijn muziekschool zoal doen, en besprak met ons zijn ideeën over een goed cultuurbeleid in Veenendaal.

In de fractie waren we er snel over eens dat Schoonewille een goede analyse heeft een een zeer bruikbare visie. Hier gaan we ongetwijfeld meer van horen!

Foto: SP Veenendaal

Na Schoonewille ontvingen we de rekenkamercommissie. Die gaan jaarlijks bij de fracties rond om te peilen welke ideeën er leven voor onderzoeken. Wij gaven ze mee dat de WMO wel een onderzoek waard is. Waar komt toch de discrepantie vandaan tussen de bezuinigingsdrang enerzijds, en het overhouden van geld anderzijds. In hoeverre lopen gemeenten ten opzichte van elkaar uit de pas, als het gaat om wat zij hun inwoners geven en hoe zij dit organiseren? En wat komt er terecht van de doelstellingen die we hebben geformuleerd?

Allemaal interessante en belangrijke vragen, waarvan ik hoop dat er een antwoord op komt.

Foto: SP Veenendaal

Doordat we gasten ontvingen, waren we later klaar met vergaderen dan gewoonlijk. Het gemeentehuis was uitgestorven toen we vertrokken; de donkere maar niet zo koude winternacht in.

Reacties

Wat een goede voorstellen allemaal, hier kunnen we als partij heel veel mee doen! Zelf ga ik op cursus in januari,ik hoop daar veel ideeen op te doen,helpen jullie mee denken?

Toke

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.