Communicatie
Communicatie
Onlangs heeft de gemeente betaald parkeren op zondag ingevoerd. Zonder dat hierover een debat in de gemeenteraad heeft plaatsgevonden. Zonder dat ondernemers of inwoners hierover zijn gehoord. Dit is dus typisch een voorbeeld van hoe het niet moet.
Ook is de communicatie van de afdeling Werk & Inkomen niet altijd even goed. Mensen die afhankelijk zijn van een uitkering voelen zich vaak onprettig bejegend. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken, waarbij de communicatie van de gemeente niet op orde is.
Wat de gemeente zich moet realiseren, is dat zij haar bestaansrecht ontleent aan de inwoners. De gemeente moet er voor hen zijn – niet omgekeerd. En dat vereist ook een vriendelijke en duidelijke communicatie.
Inwoners moeten echt het gevoel hebben dat zij mede-bepalen wat er in hun gemeente gebeurt. En dat de gemeente aan hun kant staat.
Dat vergt ook van de gemeente dat zij de touwtjes af en toe loslaat.
En ja. Wat de SP betreft, krijgen inwoners vanzelfsprekend een serieuze rol als wij op zoek gaan naar een nieuwe burgemeester. Die is er immers voor ons allemaal!
Deze tekst verschijnt woensdag 7 maart op de verkiezingspagina in de Veenendaalse Krant
- Zie ook:
- Jan Breur
- Verkiezingen
Reactie toevoegen