Hoog bezoek

16 februari 2019

Hoog bezoek

Foto: Yolande de Meer

Hoe gaat de politie om met de bekrassingen van auto's in Veenendaal Oost (en eerder in West)? We besloten het te vragen aan de burgemeester, toen hij zijn kennismakingsrondje langs de fracties deed.

Samen met griffier Franske van Hooijdonk kwam hij - stipt op de afgesproken tijd van 22:00u - onze fractiekamer binnenlopen. Wat volgde was een kennismakingsrondje. De burgemeester en ik kenden elkaar al; maar de rest van de groep was nog (vrij) onbekend. Sietse, AJ, Tilmann, John en Yolande stelden zich voor aan de burgemeester en hij zich aan hen.

In zijn tijd als raadslid in Zeist, zei hij, heeft hij veel opgetrokken met de SP. Met name op de sociale thema's.

We vroegen hem naar zijn werk, of hij zijn draai al had gevonden, en... naar die auto's.
Hij gaf hierop aan dat de politie extra alert is. Maar het is moeilijk om de bekrassingen te stoppen - tenzij je de dader op heterdaad betrapt. Laten we, voor de autobezitters in Oost, hopen dat dit snel gebeurt.

Na een goed kennismakingsgesprek keerden hij en de griffier huiswaarts, en hadden wij nog een klein stukje fractieoverleg af te ronden.
Goed om te weten dat Burgemeester Kats zich, na - onder andere - onze welkomstactie en dit gesprek, thuis weet in Veenendaal...

Foto: Sietse van der Bij (ontwerp kaart)

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.