Elke stem telt

22 mei 2019

Elke stem telt

Foto: AJ Breur

Op donderdag 23 mei mogen we weer naar de stembus. Dan kiezen wij de leden van de Nederlandse vertegenwoordiging in het Europese Parlement. Een stem op de SP is een stem voor een Europese samenwerking, waarin Brussel niet de baas is. Grote problemen lossen we samen op, maar we houden onze eigenheid en controle op nationale (en gemeentelijke) bevoegdheden.

Helaas is stemmen niet voor iedereen even makkelijk. Mensen met een beperking hebben soms hulp nodig bij het stemmen. Heb je een lichamelijke beperking, dan mag je iemand meenemen om je te helpen in het stemhokje. Maar mensen met een verstandelijke beperking mogen geen hulp meenemen in het stemhokje. Dat is onrechtvaardig.

Dit is geen probleem dat de gemeente kan oplossen. Dat moet de rijksoverheid doen. Maar SP Veenendaal staat achter de actievoerders die zich hiervoor inzetten. Elke stem telt!

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in de Rijnpost.

Waarom kan het in de ene gemeente wel, in de andere niet ?

Het mag sowieso niet, in heel Nederland. Als er gemeenten zijn die het toelaten, is dat een stukje 'ongehoorzaamheid'.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.