Algemene Beschouwingen 2021

2 juli 2021

Algemene Beschouwingen 2021

Samen sterk

Het afgelopen jaar werd voor een groot deel bepaald door Corona. De maatregelen hadden een enorme impact op de samenleving. Gelukkig is bijna iedereen er netjes mee omgegaan; een handje vol relschoppers bij de invoering van de avondklok daargelaten. Als SP zijn we dankbaar en trots op de politie, die de raddraaiers een halt toeriep en verdere escalatie in de dagen erna in de kiem smoorde.

Nu lijkt het einde van de pandemie in Nederland in zicht. De maatregelen worden versoepeld.
Zo mogen we elkaar bijvoorbeeld weer opzoeken.
Als SP doen we dat ook. Onlangs verzamelden we in het centrum van Veenendaal boodschappen van hoop voor de slachtoffers van de toeslagenaffaire – die onder verantwoordelijkheid van de opeenvolgende kabinetten Rutte in grote moeilijkheden zijn gebracht.

Ook in de politiek zoeken we elkaar op. Samen met andere partijen zullen wij met voorstellen komen om Veenendaal veiliger, duurzamer en inclusiever te maken.
Met de VVD maken we een vuist tegen straatintimidatie. Met het CDA gaan we voor rolstoelvriendelijke picknicktafels. En we dienen een voorstel in om niet in de bloeimaand te gaan maaien – zodat mens en dier kan genieten van een bloemenpracht in onze bermen en plantsoenen.

We slaan permanent de handen ineen met partijen die net als ons vinden dat Veenendalers inspraak moeten hebben in de Regionale Energiestrategie. En niet machteloos staan als er een torenhoge windturbine in hun achtertuin wordt geplempt.
En we werken eveneens samen met alle partijen die, net als de SP, vinden dat er voldoende onderwijsruimte moet zijn in Veenendaal Oost.

Nee, we zijn het niet altijd met elkaar eens. Nee, we zien niet altijd onze kernwaarden van Menselijke Waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit terug in de keuzes van andere partijen. In tegendeel.
Maar waar je het eens bent, zoek je elkaar op. Dat is de kracht van Veenendaal.
Want samen sta je sterk, samen kunnen we meer. Met elkaar voor Veenendaal.

May the force be with us all

Wat is de vertaling Jan? evt.tussen haakjes er achter?

Verder een duidelijk filmpje Jan, complimenten, de kop is er af voor de Gemeenteraadsverkiezingen!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.