Drie dagen 50+ Beurs 2018

24 september 2018

Drie dagen 50+ Beurs 2018

Foto: Jean Rouwet

Voor de landelijke organisator weer een hele puzzel om de SP stand op de 50+ beurs weer te bemensen! Hulde aan Jean!

Ik had nog wel een paar dagen “vrij” het huishouden komt later wel, onze vakantie komt eraan; dus op naar Utrecht!

Bij de ingang staat het 2 rijen dik, als exposant heb je de luxe dat je door mag lopen naar de stand. Gelukkig was Paulette uit Utrecht ook van de partij, haar kwam ik tegen (zij was dinsdag en woensdag al geweest). Samen liepen we naar de stand, waar we in gezelschap waren van onze collega’s van de SGP, PvdA, en 50+, de FNV stond een paar “straatjes” verder op. De eerste mensen van de SP waren er al; druk bezig met het zetten van koffie en thee, want de reis naar Utrecht is niet voor iedereen even kort.

Tijd voor rechtvaardigheid. Een mooi onderwerp voor de beurs met vele ingangen voor wat diepere gesprekken!

Veelal namen de passanten de folder met de spons dankbaar aan, er kon ook nog getekend worden als sympasitant van de SP, dan kreeg men nog een stroopwafel enf een welkomstpakket mee die hoog tegen een van de wanden van de stand stonden opgestapeld. Aan een andere wand was ook een grote beeltenis van onze fractievoorzitter Lillian Marijnissen aangebracht.

De gesprekstof van de passanten waren boeiend, die varieerden van de complimenten voor Lillian tijdens de Algemene Beschouwingen, tot problemen die speelden in de plaatselijke gemeenten. Hen kon ik doorsturen naar de plaatselijke afdelingen, of bij het ontbreken daarvan via de website naar het landelijk.

Foto: Jean Rouwet

Verder kwam via een vertegenwoordiger nog een vraag binnen om een ingang te krijgen op het gebied van 'nieuwe energiebronnen'. Een officieel kaartje werd overhandigd. Ik mocht hem doorsturen naar de landelijke website om contact met de Tweede-Kamerfractie te krijgen.
Een pensionado wilde financiële wantoestanden in zijn verzorgingshuis aankaarten. Ook hier weer een verwijzing naar het landelijk!

Donderdag kwam het ernstige ongeval in Oss voorbij; het ongeval met de elektrische bakfiets bij de spoorwegovergang. Daar kwam de solidariteit naar voren, die de inwoners met elkaar hadden! Ook landelijk kwam de solidariteit naar voren via de inzamelingsactie voor de gezinnen/nabestaanden en de machinist van de trein!

De rest van de werkdagen verliepen gezellig en in goede harmonie. De sponzen waren bijna niet aan te slepen, de stroopwafels werden massaal gegraaid. Af en toe konden we er een half uurtje tussenuit om te eten. Alles verliep erg soepel allemaal; we konden soms een rondje over de beurs maken, en na een drukke week op een gezellige beurs terugkijken.!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.