50+ beurs 2019

25 september 2019

50+ beurs 2019

Foto: Jean Rouwet

Ja hoor, daar was hij weer, een oproep om de stand op de 50+ beurs te bemensen, van de SP. Na stevig nadenken kon ik een dagje vrij maken voor de beurs! Het is een gezellig evenement in de Jaarbeurs in Utrecht, met stands/kramen uitstallingen gericht op de 50 plusser! Met een keuze die varieert van Reizen en vrije tijd, Gezondheid en Maatschappij en Cultureel! Wat zal er deze keer voor onderwerp behandeld worden?

Domme vraag eigenlijk, wat momenteel het zwaarst weegt is natuurlijk het hele pensioen gebeuren! Verhogen/verlagen, recht op pensioen of niet, hoe zal het straks zijn voor de ZZP'ers... denk ook aan boeren en andere zelfstandigen die maar moeilijk de eindjes aan elkaar kunnen knopen, die tijdens hun werkzame leven geen kans hebben gezien om een spaarpotje op te bouwen!

Deze middag was ook Janny uit Eindhoven van de partij, Janny is voorgedragen door het partijbestuur om Ron Meyer op te volgen als partijvoorzitter!

Foto: Jean Rouwet

Wat onze taak is op zo’n dag:

• Bezoekers voorzien van de pensioen krant, mét spons natuurlijk,
  • bij voldoende voorraad een algemene folder erbij,
  • een gesprek aanknopen met personen die daarvoor open staan.
    Zo’n gesprek kan alle kanten opgaan, over Lilian, maar ook haar vader kwam nog regelmatig ter sprake. (Waarom is Jan Marijnissen 'uit het overleg gestapt' toen we mee konden regeren? )

Verder tussendoor een babbeltje maken met onze collega’s van deze dag, overleg plegen wie gaan lunchen, af en toe een slok water om de keel te smeren, de collega’s nemen moeiteloos over!

Om 16.00 uur loopt het publiek 2 kanten op, een naar de Zilvershow met Tineke Schouten, de andere richting uitgang na een lange dag zich vermaakt te hebben, sjouwend met tassen, karretjes en pakketten met kussens, paraplu’s met  een ergonomisch handvat dat overal bovenuit stak!

Foto: Jean Rouwet

Elkaar uitgezwaaid, met een "tot volgend jaar/volgende keer". Het is altijd spannend of onze oude rot in het vak (Jean) weer van de partij zal zijn. Hij is altijd bezig met foto’s maken, de financiën regelen, loopt alles zoals het lopen moet, liggen er voldoende sponzen op de statafels, en ga zo maar door!
De volgende dag de collega’s nog verschillende keren gezien; toen was ik zelf als bezoeker te gast op de beurs. Daar heb ik nog even 'onze' Arnout mogen begroeten!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.