De bloemenmeisjes

8 maart 2020

De bloemenmeisjes

Internationale Vrouwendag 2020

Na enkele dagen van voorbereiding - het drukken van "boekenleggers", het bevestigen van binddraad aan ruim 200 van deze "boekenleggers", en op vrijdagavond het bevestigen van de draadjes voorzichtig om de steel van de bloem heen - spraken Alja en ik (Toke) af bij de Hoogvliet in het centrum.

Om exact 11.00 uur begonnen we deze uit te delen,
om 11.45 uur was het emmertje van ons leeg!
Maar in deze drie kwartier hebben we leuke gesprekjes gevoerd,
bijvoorbeeld:

• waarom het kaartje in de vorm vaneen boekenlegger? (start van de boekenweek)
  • het is morgen toch pas 8 maart? (zondag hebben toch veel mensen respect voor de zondagsrust, dus geen aktie’s van ons op die dag)

Foto: SP Veenendaal

Alja kreeg van enkele mannen te horen dat hun vrouw  deze bloem/attentie niet mochten aannemen (hier is nog een hoop te winnen voor deze dames/heren).
Ook een gesprek bij Alja die al jaren voor zich zelf opkwam als oudste dochter van een groot gezin(16 kinderen) die voor zichzelf het mooie beroep van verpleging had gekozen. Helaas moest ze daarom het huis uit, en heeft ze geen contact meer met haar ouders! Ik hoop dat dat ooit nog goedkomt!

Foto: SP Veenendaal

Al met al toch weer een nuttige week geweest, die begon met een  bestuursvergadering, 2 avonden huis aan huis met een korte vragenlijst over de betekenis van Energietransitie, voor anderen een studieavond over de grondslag van de SP, voor de uitgenodigde dames in het kader van Internationale Vrouwendag een gezellige avond bij de voorzitter thuis, met als slotstuk vandaag in een heerlijk zonnetje het uitreiken van onze bloem met boekenlegger door de "bloemenmeisjes".

Actie: doemee.sp.nl/vrouwen

Klik hier

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.