TEGEN sluiting van verzorgingshuizen; VOOR een ander Europa

21 mei 2014

TEGEN sluiting van verzorgingshuizen; VOOR een ander Europa

Afgelopen zaterdag was de SP weer actief in de Veenendaalse Hoofdstraat. De partij zet zich in tegen de sluiting van verzorgingshuizen, en vroeg aandacht voor de verkiezingen van het Europese Parlement, die aanstaande donderdag plaatsvinden.

Het Kabinet RutteII heeft verordend dat ouderen niet meer in verzorgingstehuizen mogen (blijven) wonen. In heel Nederland zullen dus talloze verzorgingstehuizen moeten sluiten. Ouderen moeten verplicht verhuizen als gevolg.

De SP zet zich in tegen de sluiting van verzorgingstehuizen en is een actie gestart. Mensen die ook tegen de sluiting van verzorgingstehuizen zijn - en dus tegen het verplicht verhuizen van ouderen - kunnen een ansichtkaart tekenen. Ook bestaat er de mogelijkheid om online te tekenen tegen de sluiting van verzorgingstehuizen.

Behalve actievoeren voor de verzorgingstehuizen, vroeg de SP ook aandacht voor de Europese verkiezingen van 22 mei. Een stem op de SP staat voor een stem voor een Europa waar samenwerking tot wederzijds voordeel centraal staat - maar zeker ook tegen een Europese superstaat die dictaten oplegt aan haar lidstaten.

Grensoverschrijdende zaken zoals bankentoezicht, milieuproblematiek en bestrijding van georganiseerde misdaad kunnen - en: moeten - prima in Europees verband worden aangepakt.
Het kan echter niet zo zijn dat Europa de baas speelt over onze pensioenen, zorg, onderwijs en sociale woningbouw.
Daarom zegt de SP:

SUPERSTAAT NEE, SAMENWERKEN JA