Ledenbijeenkomst 2017

18 januari 2017

Ledenbijeenkomst 2017

Foto: Cor van Londen

Afgelopen maandag (16 januari) vond de jaarlijkse ledenbijeenkomst annex nieuwjaarsborrel van SP-Afdeling Veenendaal plaats. Een avond waarin de leden terugblikken op het afgelopen jaar en vooruit op het komende. Zoals het de SP betaamt, werd het nuttige weer verenigd met het aangename.

Alja Berck is gekozen tot penningmeester. Zij volgt Nico van Ginkel op, die deze taak sinds de 'geboorte' van de afdeling vervulde. Charlotte Passchier (algemeen lid) en Toke van de Rovaart (organisatiesecretaris) zijn herkozen in hun functies binnen het bestuur. Verder bestaat het bestuur uit voorzitter Baukje Hiemstra en fractievoorzitter Jan Breur.

Foto: AJ Breur

Op bijzondere wijze is er stilgestaan bij het einde van Nico van Ginkel's tijdperk als penningmeester. Er is een speciale prijs ingesteld, en naar hem vernoemd, voor mensen die zich op bijzondere wijze hebben ingezet voor de afdeling: de Nico van Ginkel Wisseltroffee. Uiteraard was hij zelf degene die hem als eerste in ontvangst mocht nemen.

Met een fotopresentatie werd er teruggeblikt op de acties die er in 2016 hadden plaatsgevonden. Jan Breur bracht verslag uit van het Partijcongres van de zaterdag ervoor. En er was een goede discussie over de komende Tweede-Kamerverkiezingen en bijbehorende campagne; uitmondend in een rollenspel door Toke van de Rovaart en Erik Ottink

Ook voor vermaak werd gezorgd. Er werden fragmentjes cabaret vertoond op het grote scherm, en Toke van de Rovaart kroop weer eens in de huid van haar typetje, 'Oma Toke', met een drietal sketches over respectievelijk zorg, participatie en wonen.

Al met al was de ledenbijeenkomst zeer geslaagd. SP Veenendaal heeft zin in het jaar dat voor ons ligt, en met name de verkiezingscampagne!

Foto: Cor van Londen