TEAM SP voert campagne in de Hoofdstraat...

5 maart 2017

TEAM SP voert campagne in de Hoofdstraat...

Foto: Enna van Duinen

Gisteren (zaterdag, 4 maart) was TEAM SP, gewapend met vlaggen en foldermateriaal, aanwezig in de Hoofdstraat. Hier vertelden de actieve SP'ers het winkelende publiek waarom de SP de beste keuze is om op te stemmen op 15 maart.

Uitvalsbasis was een statafel bij de Bernard van Kreelpoort. Maar omdat SP nu eenmaal niet een partij van stilzitten is, waren er overal in 't Dorp leden van de SP te vinden die mensen graag te woord stonden.

Stem SP

Een stem op de SP is een stem vóór een Nationaal ZorgFonds zonder Eigen Risico. Ook wil de SP de AOW-leeftijd terugbrengen naar 65. Het minimumloon en de uitkeringen moeten omhoog met 10%. De verhuurdersheffing - die de huur onnodig hoog maakt - moet worden afgeschaft. En datzelfde geldt voor het schuldenstelsel, dat voor veel jongeren in de weg staat om door te leren. Van alle partijen wil de SP verreweg het meest investeren in de veiligheidsketen.

Wie denkt dat dit onbetaalbaar is, moet zich bedenken dat in de plannen van de SP de overheidsschuld AFNEEMT. In de plannen van PvdA en VVD NEEMT deze juist TOE. Ook is de SP beter dan de meeste partijen voor het begrotingssaldo.
Dit kan door de rekening eens niet bij de lagere- en middeninkomens te leggen (zoals gedaan door de voorgaande kabinetten), maar bij de grote vervuilers, multinationals en superrijken. Want het wordt tijd dat ook zij hun steentje gaan bijdragen.

Verder is de SP de enige partij die zegt onder geen enkel beding met de VVD onder de lakens van een kabinet te kruipen. Hiermee is de SP de enige ware tegenstem tegen Rutte.

Meer campagne

Foto: SP Veenendaal / Enna van Duinen

Natuurlijk blijft het voor de SP niet bij één zaterdagje campagnevoeren. Elke doordeweekse dag vindt er ook een actieve Huis-aan-Huiscampagne plaats. Om mensen persoonlijk een verkiezingspamflet te overhandigen; en desgevraagd de nodige mondelinge toelichting te geven. Dit levert vele mooie gesprekken op.

Aanstaande maandag (6 maart) is er een Thema-avond georganiseerd, waarbij er twee onderwerpen voor de komende verkiezingen worden uitgelicht: Betere Zorg en Lagere Huur.
De avond begint om 20:00u (zaal open om 19:45u) in Plein Zuid, aan de Dr. Colijnstraat 70 (Hoek Dr. De Visserstraat). Iedereen is welkom; de toegang is gratis.
Sprekers zijn: Jan Breur & Sietse van der Bij (Gemeenteraadsfractie SP Veenendaal) en Ad Meijer (Kandidaat Tweede-Kamerlid SP). Ook is er vermaak; in de vorm van film en muziek.

En uiteraard is TEAM SP aanstaande zaterdag ook weer aanwezig in de Hoofdstraat...

Foto: SP Veenendaal