3000+ HANDTEKENINGEN: Red ons Stadsstrand!

11 juni 2017

3000+ HANDTEKENINGEN: Red ons Stadsstrand!

Actie gaat door!

De handtekeningenactie 'Red ons Stadsstrand' heeft een nieuwe mijlpaal behaald. Afgelopen zaterdag (10 juni) zijn er 375 handtekeningen opgehaald in het Centrum. Er staan hierdoor nu 1453 handtekeningen op papier. Opgeteld bij de 1641 handtekeningen die online zijn gezet, staat de totale teller nu op 3094. De actie gaat voorlopig nog wel even door...

teken de petitie

De SP startte de actie, nadat de gemeenteraad besloot om het stadsstrand fors te verkleinen teneinde hier gebouwen neer te zetten. Er is nog niet besloten wat het gaat worden: een nieuw theater, of meer winkels. De SP ziet in het stadsstrand een belangrijke trekker voor het centrum, en vreest dat het verkleinen of verplaatsen van het stadsstrand ten koste gaat van de aantrekkelijkheid van het centrum. Bovendien gaat er daarmee ook een waardevolle ontmoetingsplaats verloren.

Deze mening wordt gedeeld door architect Johan Huibers. Hij is één van de mensen achter StadsLab, dat het initiatief voor het stadsstrand heeft genomen.
"Een jonge groene leefstad, ik denk dat dit de uitdaging is," zegt hij deze week in de Veenendaalse Krant. "We moeten het imago naar een ander niveau trekken. Het Stadsstrand heeft ontmoeting, sfeer en beleving. Dat heeft ruimte nodig, je moet het beslist niet kleiner maken."

Wat de SP betreft is het eind van de actie nog niet in zicht. In ieder geval zullen er nog handtekeningen worden opgehaald tijdens het ROODSTOCK strandfestival, dat op 24 juni op het stadsstrand plaatsvindt.
Fractievoorzitter Jan Breur: "Het stadsstrand is een plek van de mensen geworden. Die mensen willen wij een stem geven, middels deze handtekeningenactie. Want het stadsstrand is meer waard dan alleen de prijs van de grond."

teken de petitie