Op naar de Statenverkiezingen!

18 november 2018

Op naar de Statenverkiezingen!

Drie Veenendalers op sp-lijst

Op zaterdag 17 november hielden de Utrechtse SP-afdelingen hun regioconferentie in partijgebouw 'de Moed' te Amersfoort. Hier werden het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2019 vastgesteld. Op de kandidatenlijst staan maarliefst drie Veenendalers.

Foto: AJ Breur

Jan Breur staat op plaats 5. Hij is al ruim twaalf jaar fractievoorzitter namens de SP in de Veenendaalse gemeenteraad. Daarvoor was hij betrokken bij het oprichten van zowel SP-afdeling Veenendaal en de Veense Jongerenraad.

Foto: Jan Breur

Op plaats 19 staat Yolande de Meer. Zij is de oprichter van 'Koffie, Cake & WMO'; waar mensen hun ervaringen, tips en verbeterpunten voor de WMO in Veenendaal laagdrempelig kunnen uitwisselen. Ze was tevens één van de mensen die zich tijdens 'Veenendaal Spreekt', in de aanloop naar de begrotingsbehandeling, uitsprak tegen de tariefstijging voor de schoonmaakhulp.

Foto: AJ Breur

Tilmann van de Loo staat op plaats 27. Tilmann adviseert de Veense SP-gemeenteraadsfractie en helpt bij tal van activiteiten. Ook zet hij zich in voor het behoud van Veens erfgoed; zoals de letters van het oude Pharr-pand.

De lijst wordt aangevoerd door Andrea Poppe uit IJsselstein; de huidige fractievoorzitter namens de SP in de Provinciale Staten van Utrecht.
De verkiezingen van de Provinciale Staten vinden plaats op 20 maart 2019.