Erop of eronder

Foto: Baukje Hiemstra

Vandaag verkiezingen Provinciale Staten

Ga stemmen!

Het is woensdag, 20 maart. De dag van de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Uw kans om de bezem door het provinciebestuur te halen. Het is tijd voor een rechtvaardig Utrecht!

Het huidige provinciebestuur heeft er onder leiding van de VVD een puinhoop van gemaakt. Dankzij slechtdoordachte en onvoldoende doorberekende prestigeprojecten is er bijna een KWART MILJARD van uw belastinggeld verspild. Bij de aanleg van de Utrechtse Uithoflijn is zo'n tien miljoen euro spoorloos verdwenen. De jaarrekening van 2017 is nog steeds niet aangeleverd. De Rijksoverheid heeft een STRAFKORTING toegepast op de toelage vanuit het provinciefonds. Onder de werknemers van de provincie heerst een sfeer van angst en wantrouwen.

Gedurende de afgelopen campagne heeft de SP geprobeerd duidelijk te maken dat de huidige koers van de provincie heilloos is. En dat er een alternatief is: stoppen met verspilling en investeren in betaalbare woningen, goed openbaar vervoer en klimaatrechtvaardigheid.
Vandaag bent u aan zet. Gaat u met de VVD en haar bevriende partijen verder op de ingeslagen koers? Of haalt u er, met de SP, de bezem door?

Foto: SP Provincie Utrecht

Verkiezingspagina