Busje komt zo...

Busje komt zo...

Foto: Jan Breur

Lijn 87 doet oost aan

Het was al jaren een doorn in het oog van verschillende bewoners van Veenendaal Oost - en van de SP. Er reed geen bus door de wijk. Maar daar gaat nu verandering in komen: Syntus lijn 87 gaat door Veenendaal Oost rijden!

De bus zal rijden vanaf station Veenendaal-de Klomp, via Rondweg Oost, verder richting Petenbos.

Het gebrek aan OV in de wijk is verschillende malen een punt van discussie geweest. Onder andere rond het besluit over de verbreding van de rondweg. Het invoeren van openbaar vervoer in Veenendaal Oost maakte onderdeel uit van het alternatief dat de SP aandroeg tegenover de verbreding. Dit alternatief sloot aan bij de wens van de klankbordgroep van omwonenden.

Tijdens de verkiezingscampagne voor de Provinciale Staten, eerder dit jaar, was het realiseren van een busverbinding in Veenendaal Oost een belangrijk punt voor de SP. De Veenendaalse Statenkandidaat, Jan Breur, heeft in de wijk een filmpje opgenomen om dit te onderstrepen.
Vier jaar eerder maakten de kandidaat-Statenleden een bustour door de Provincie - in lijnbussen - om het belang van OV duidelijk te maken.

Vanaf 16 december zal lijn 87 rijden in Veenendaal Oost.

Bekijk het filmpje