Stop de boeven!

Stop de boeven!

Foto: Politie Midden-Nederland

Beloning €15.000 - 'Dak' blijft voorlopig gesloten

Café 'Het dak van de Markt' in het centrum van Veenendaal is al geruime tijd doelwit van gewelddadige acties; beschietingen, brandstichting, handgranaat voor de deur. Er is een beloning van €15.000,- uitgeloofd door het Openbaar Ministerie voor de gouden tip die leidt tot de oplossing van deze misdrijven en tot de aanhouding van de dader(s).

Heeft u informatie die kan leiden tot de opsporing en aanhouding van diegene(n) die verantwoordelijk zijn voor deze incidenten?
Meld dit dan bij de Politie via (0900) 8844 of
Meld Misdaad Anoniem (0800) 7000.
Elk signaal, hoe klein ook, kan bijdragen aan het oplossen van deze incidenten.

Burgemeester Gert-Jan Kats heeft in overleg met politie en het Openbaar Ministerie besloten dat het café Het Dak van de Markt langer gesloten blijft. Na een sluiting van respectievelijk 4 en 10 dagen heeft burgemeester Kats op advies van de politie en het Openbaar Ministerie besloten om het café gesloten te houden voor minimaal één maand, tot en met 17 november 2019. Het besluit is genomen in het kader van de openbare orde en de veiligheid en om de rust rondom de horecagelegenheid te behouden. En om voldoende ruimte te bieden voor het lopende politieonderzoek naar aanleiding van de verschillende incidenten die verband houden met de betreffende onderneming en ondernemer.

SP-fractievoorzitter Jan Breur hoopt dat de daders snel in hun kraag worden gevat.
Breur: "Hoe eerder deze lieden zich voor de rechter moeten verantwoorden, hoe liever het mij is. Deze aanslagen hebben langer dan genoeg geduurd."

Reacties

Hoi Jan, ik zit wel eens hardop te denken(Peet zegt dan dat ik te veel detectives lees) is er niet een grote ondernemer die de "baas" wil zijn over de hele horeca in Veenendaal, en dat Tamminga niet mee wil doen?
Groetjes Toke

Toke, ik denk dat Peet gelijk heeft. Je leest teveel detectives.
Maar als er zoiets zou spelen, zou dit waarschijnlijk wel bekend zijn bij de politie, en die zouden dit echt wel nader onderzoeken.