Vergroening aan de basis...

28 oktober 2019

Vergroening aan de basis...

Montessorischool 'Aan de Basis' vergroent schoolplein

Montessorischool 'Aan de Basis' is begonnen met het vergroenen van haar schoolplein. De school liet dat vandaag weten, onder andere via twitter. Het idee van de vergroening is afkomstig van de kinderen.

Op het vergroende schoolplein is onder andere ruimte voor bonen, een pluktuin en een wilgentunnel. De afronding van het project wordt aan het eind van het schooljaar verwacht.

De SP juicht deze ontwikkeling toe.
"Vergroening is goed op verschillende manieren," ligt fractievoorzitter Jan Breur toe. "Het zuivert de lucht, helpt bij de verwerking van hemelwater, en gaat hittestress tegen. Bovendien is het mooi om naar te kijken, en leuk voor de kinderen. Dit is een ontzettend goed initiatief van de Montessorischool."

De SP is groot pleitbezorger van vergroening. Niet alleen op de grond, maar ook daarboven. In 2009 nam het College van Burgemeester en Wethouders een voorstel van de SP over, om een beleid te maken rond groene daken.