Burgemeester licht noodbevel toe

Burgemeester licht noodbevel toe

Foto: Gert-Jan Kats

Geen nieuwe #avondklokrellen

Op dinsdag 26 januari gold er een noodbevel in het centrum en het Franse Gat. Dit om rellen, zoals die de avond daarvoor hadden plaatsgevonden, in de kiem te smoren. Tijdens de vergadering van de raadscommissie, aanstaande donderdag (11 februari), zal Burgemeester Kats een toelichting geven op de genomen maatregel.

In de dagen na de invoering van de avondklok hebben zich op verschillende plekken in het land rellen en opstootjes voorgedaan. Op maandagavond 25 januari was er onrust in Veenendaal. Bij het Bruïneplein is er zwaar vuurwerk naar de politie gegooid; elders ging een taxibusje in vlammen op.

In reactie hierop gold de volgende avond een noodbevel, waarbij het centrum en het Franse Gat verboden terrein waren voor eenieder die daar niets te zoeken had. Dit noodbevel heeft zijn vruchten afgeworpen: nieuwe opstootjes hebben zich niet voorgedaan.

Deze week vindt de vergadering van de raadscommissie plaats. In het deel van donderdagavond zal Burgemeester Kats een toelichting geven aan de verschillende fracties in de gemeenteraad, over de getroffen handelswijze.

Foto: SP Veenendaal

Daags na de onrusten is de SP naar verschillende hulpdiensten gegaan om hen een blijk van waardering te overhandigen.

Zie ook:

Foto: SP Veenendaal