Poppodium en theater voor iedereen!

21 april 2023

Poppodium en theater voor iedereen!

Toezeggingen op moties

De plannen voor een nieuw theater hebben geleid tot een zeer lange discussie in de Gemeenteraadsvergadering van gisteren (20 april). Het debat duurde zo lang, dat de stemmingen hierover zijn uitgesteld naar 25 mei. Desalniettemin heeft de SP al wel een tweetal toezeggingen binnengeharkt op moties die zij heeft ingediend...

Theater van en voor ons allemaal

De eerste motie betreft een samenwerking van SP en VVD, waar later ook andere partijen op zijn aangehaakt. Hierin werd gepleit om iedereen die aangewezen is op minimaregelingen eens per jaar kaartjes kan krijgen voor een voorstelling - zonder dat dit ten koste gaat van de 'Doe Mee-regeling'.

Goede popfunctie

De tweede motie gaat erom dat de poppodiumfunctie in de kleine zaal optimaal tot zijn recht komt. Hierin werd het College opgeroepen om bij de invulling van de kleine zaal goed samen te werken met VLOW, en hen hierin uitdrukkelijk te betrekken.

Net als VLOW ziet de SP het liefst dat er een aparte popzaal - los van de kleine (multifunctionele) zaal wordt gerealiseerd. Daar zal de SP dan ook voor blijven strijden. Het ziet er echter naar uit dat de SP alleen staat in dit streven.

Met de toezegging die Wethouder Lochtenberg deed naar aanleiding van de motie, is in ieder geval de 'next best' optie geborgd.

Zie ook: