Samen voor de vrijwilligers

28 juni 2017

Samen voor de vrijwilligers

Motie unaniem aangenomen

De gemeenteraad wil dat er haast wordt gemaakt met het uitbetalen van het geld dat vorig jaar ter beschikking is gesteld aan de vrijwilligersorganisaties. Afgelopen donderdag (22 juni) is daarover een motie ingediend door tien van de elf partijen. Na het debat was ook de VVD overtuigd, waardoor de motie unaniem werd aangenomen.

Vorig jaar luidden de vrijwilligersorganisaties de noodklok, omdat zij te weing geld hadden om hun werk te kunnen doen. Hierop gaf de gemeenteraad opdracht om geld aan hen ter beschikking te stellen. Een jaar later bleek dat geld nog altijd niet te zijn verdeeld - er wordt vooral gepraat.

Dit was reden voor raadslid Coby van den Heuvel namens een groot aantal partijen vragen te stellen in het vragenhalfuurtje. En namens tien van de elf partijen diende ze vervolgens een motie in.
In de motie werd gevraagd om:

• Direct over te gaan tot uitbetaling
  • Het bedrag los te koppelen van de ToekomstAgenda.

De VVD, de enige partij dit niet mede-indiener was, stemde uiteindelijk ook voor. Daarmee was de motie unaniem aangenomen.