Gilbertcafé

18 augustus 2018

Gilbertcafé

Foto: AJ Breur

Afgelopen donderdagavond, 16 augustus, bezocht ik in het Spectrum het 'Gilbertcafé'. Na de eerste bijeenkomst op 19 juli in de Basiliek was dit alweer de tweede keer, dat deze café-avond werd georganiseerd. De Stichting Gilbertjaar wil door deze cafébijeenkomsten iedereen, die belangstelling heeft voor wat ons in het 'Gilbertjaar 2019' aan activiteiten in Veenendaal en Antwerpen te wachten staat, informeren, enthousiast(er) maken en erbij betrekken.

Hoewel door de vakantie waarschijnlijk veel gezichten nog ontbraken was het toch gezellig druk. Na iedereen welkom geheten te hebben gaf coördinator Roeland Tameling een aantal mensen kort het woord om iets over de projecten te vertellen, waarmee zij bezig waren. Zo werd er gevraagd of iemand nog een muur wist, die beschilderd mocht worden in het kader van het kunstproject, waarop direct een positieve reactie kwam. En verder hoorden we onder meer iets over het maken van een historische turfvaart tussen Veenendaal en Antwerpen, over het ontwikkelen van een wandelroute tussen Veenendaal en Antwerpen, over landverhuizers en over de ambitie om meer bezoekers naar Veenendaal te lokken.

Foto: AJ Breur

Na deze activiteitenupdate volgde ook nog een plechtig moment. Vol trots kon Saskia Koppert, voorzitter van de Stichting Gilbertjaar, het eerste exemplaar van 'Gilberts Plan de Campagne' uitreiken aan burgemeester Piet Zoon. Dit boekwerkje, dat veel informatie bevat over de aanpak, de organisatie en de plannen voor de viering van het Gilbertjaar 2019 in Veenendaal, werd vervolgens uitgereikt aan alle aanwezigen.

Daarna was er voor de aanwezigen nog volop gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje kennis met elkaar te maken en te netwerken. Samengevat: een geslaagde avond, die vanaf nu iedere derde donderdagavond van de maand gehouden wordt, zodat iedereen, die dat wil en leuk vindt, op de hoogte kan raken en kan blijven van de vorderingen met de organisatie van het Gilbertjaar 2019.

En voor wie tussentijds wat wil weten: surf naar de website: www.gilbertjaar2019.nl!

Foto: Boogh/Baukje Hiemstra

Reacties

Dankjewel voor dit enthousiaste verslag, we hebben er zin in! De volgende Gilbert Café meetings zullen plaatsvinden in het Perron. Gratis aanmelden kan vanaf 1 september via www.gilbertcafe.nl.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.