Leuze LXXXXVIII

2 januari 2017

Leuze LXXXXVIII

De wekelijkse leuze, nr. 98:

MET EEN SCHONE LEI

OPNIEUW BEGINNEN

Rond 1900, in de tijd dat mijn grootmoeder nog een schoolmeisje was, werd er  bij haar op school nog een lei gebruikt: Een plaatje van leisteen waarop de kinderen  met een griffel je  hun lesjes schreven. Mijn oma dus ook. En was ze klaar met haar werk, dan ging ze naar de meester. Die keek het na en daarna werd met een sponsje het werk uitgewist; of het nu goed was of niet, het was verdwenen. Daarna kon mijn oma met een schone lei opnieuw  beginnen. Een troostrijke gedachte als ze veel fouten had. Wat spijtig als alles goed was.

Zo kunnen we elk jaar, elke dag, ja elk moment, opnieuw beginnen. Wat geweest is, is niet meer. Het enige wat telt, is dat wat komen gaat. Voor Nederland is dat in het bijzonder de verkiezingen in maart.

Voor ons als SPers in Veenendaal geldt dat we niet kunnen teren op onze prestaties van afgelopen jaar, hoe goed die ook waren. Voor ons wordt het de komende maanden en ook daarna weer hard werken, om de mensen ervan te overtuigen dat de visie en het programma van de SP de moeite waard zijn om erbij aan te sluiten en erop te stemmen.

Als u een samenleving wilt waarin iedereen meetelt en waarin de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, waarin goede zorg en onderwijs toegankelijk zijn voor iedereen en waarin huisvesting voor niemand een probleem is, sluit u dan aan. Help ons mee en geef uw stem aan de SP!

Foto: Huis van Alijn / huisvanalijn.be

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.