Samenvatting verkiezingsprogramma 6

Samenvatting verkiezingsprogramma 6

Nu de mensen

Hoofdstuk 5 Een werkend land

Afgelopen week las ik in de krant dat 10% van de mensen problematische schulden hebben en dat 40% van de mensen aan het eind van de maand niets overhoudt. Het zijn niet alleen mensen met een uitkering die in deze groep zitten, ook werkenden hebben schuldenproblemen. Mensen met schulden raken psychisch in de knoei. Schulden leiden ook tot maatschappelijke problemen en tot slechtere werkprestaties.

Daarom staan wij als SP een verlaging van de inkomstenbelasting voor de modale inkomens en willen we het minimumloon verhogen tot €16,00 per uur, zodat iedereen zichzelf in zijn levensonderhoud kan voorzien.
Zo maken we het toeslagenstelsel overbodig en maken we een einde aan het zinloos rondpompen van geld.

We vinden ook dat voor gelijk werk een gelijke beloning moet komen.
Topbestuurders komen weer onder een cao te vallen en zij mogen niet meer verdienen dan tien keer het loon van hun laagst betaalde werknemer.

Werk moet lonen: We stoppen met de verplichte tegenprestatie voor mensen in de bijstand. Dit is werken zonder loon.
Mensen met een arbeidsbeperking hebben recht op begeleiding naar werk.
Voor jonggehandicapten vernieuwen we de Wajong en komt er een hogere uitkering. En voor medewerkers op een beschutte werkplaats komt een nieuwe CAO.
Wij willen dat ook hun werk lonend wordt.

We voorkomen en bestrijden armoede. Armoede onder kinderen moet zo snel mogelijk de wereld uit geholpen worden. En voor de schuldhulpverlening komt een herkenbaar verwijsloket.

Meer weten? Klik dan HIER.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.