Het wordt een hete herfst!

24 oktober 2013

Het wordt een hete herfst!

Beste partijgenoten,

Op straat en op mijn werk kom ik steeds meer mensen tegen, die zeggen dat zij de politiek zat zijn.
Veel voorkomende uitspraken zijn, “Waarom zou ik nog gaan stemmen, ze houden zich toch niet aan beloftes!” of “Rutte en zijn vrienden maken Nederland kapot!”.
Ik begrijp ze goed, die mensen die dergelijke uitspraken doen. Met de tweede uitspraak ben ik het hartgrondig eens, de eerst vraag probeer ik altijd om te buigen naar “Met jouw stem kan je nog steeds iets veranderen, maar stem dan wel bewust en niet traditioneel”.

Het wordt nu echt tijd om die stem van de mensen duidelijk in Den Haag te laten horen en het juiste moment komt eraan! Op 30 november gaan wij de grootste demonstratie organiseren aller tijden.
De vakbond is inmiddels wakker geworden en organiseert dan in Utrecht een grote bijeenkomst.
Wij, de SP, hebben onze volledige steun toegezegd. Dit is HET moment!

Dus, beste SP’ers, roep je familie, vrienden, buren, Facebook vrienden op, om die datum in hun agenda te zetten en zich voor te bereiden op DE demonstratie van de eeuw, tegen dit kabinet, die ons richting de afgrond aan het sturen is.
Ik reken op jullie inzet en als je nog extra ideeën hebt voor die dag, neem contact met ons op.

Het wordt zeker een hete herfst!
Op naar een beter Nederland!

Namens het afdelingsbestuur,

Jan Breur

DEZE BRIEF IS ALS BIJLAGE TOEGEVOEGD AAN ONS PARTIJBLAD; DE TRIBUNE

Megabanken nemen langzaam de wereld over
vrijdag, 12 juli 2013 15:52 geplaatst in:

Megabanken nemen langzaam de wereld overVier leden van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden hebben een brief aan Fed-voorzitter Ben Bernanke gestuurd over marktmanipulatie en economische verstoring door grote banken.
“Goldman Sachs, Morgan Stanley en JPMorgan Chase zijn niet langer banken, maar ook olie- en energiebedrijven en groothandelaren,” schreven ze.
“Dit veroorzaakt onvoorziene problemen in de industriële sector van de economie,” gaat de brief verder. “Coca-Cola heeft een klacht ingediend bij de London Metal Exchange omdat Goldman Sachs op grote schaal aluminium opslaat. JPMorgan wordt momenteel onderzocht door toezichthouders vanwege het manipuleren van energieprijzen in Californië, waar de ‘bank’ elektriciteit levert.”
Verstrengeling
Alan Grayson, Raul Grijalva, John Conyers en Keith Ellison vragen Bernanke waarom banken commerciële activiteiten mogen ontplooien. “Er ontstaan grote macro-economische risico’s als een enorme entiteit als bijvoorbeeld JPMorgan enerzijds creditcards en hypotheken verstrekt en anderzijds benzine en stroom verkoopt, grote olietankers aanstuurt en in verschillende landen vliegvelden bezit,” aldus het viertal. “Een dergelijke verstrengeling tussen de industriële economie en productieketen en het financiële systeem brengt risico’s met zich mee omdat er geen enkele toezichthouder is die kan overzien wat er binnen deze gigantische entiteiten gebeurt.”
De vier Congresleden hebben de laatse jaren gezien hoe grote banken zich hebben toegelegd op elektriciteitsopwekking, aardolieraffinage, het aansturen van havens en vliegvelden en zelfs de winning van uranium.
Veel gevolgen
Morgan Stanley importeerde in juni vorig jaar 4 miljoen vaten olie. Goldman Sachs slaat aluminium op in gigantische loodsen in Detroit. Deze ‘bank’ koopt ook luchthavens, tolwegen en havens op. JPMorgan levert tot besluit elektriciteit aan huishoudens in Californië.
De Amerikaanse banken zijn de laatste jaren in alle stilte omgevormd. De financiële dienstverleners zijn internationale handelaren geworden die uit alle commerciële of financiële zakenactiviteiten een slaatje proberen te slaan.
“Deze verschuiving heeft veel gevolgen voor onze economie en banktoezichthouders,” concluderen de vier politici. “We vragen ons af hoe de Federal Reserve hierop reageert.”

Bron: Huffingtonpost.com

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.