Internationale Vrouwendag 2016 (2)

10 maart 2016

Internationale Vrouwendag 2016 (2)

Foto: A.J. Breur

Onder een stralend zonnetje(maar koud) ging het richting Cultuurfabriek met een kar vol bloemen; Narcissen!

Foto: A.J. Breur

Bij de cultuurfabriek stond een journalist van RTV Utrecht, die was niet door ons ingeseind maar door de cultuurfabriek (waarschijnlijk voor Amnesty International). Janny en Ary-Jan (onze fotograaf) maakten het trio compleet; we gingen naar binnen waar de eerste Narcissen van deze dag aangeboden werden aan de 3 dames van Amnesty International.

Foto: A.J. Breur

Daarna gingen we op pad,via de van Kreelpoort naar de Hoofdstraat, om de 160 narcissen uit te delen.Dit is een heel teamwerk geweest, tekst en kaartjes waren door Toke en haar man klaargemaakt,Baukje heeft de bloemen verzorgd en de kaartjes aan de bloemen bevestigd. Dat was een hele klus. De bloemen werden koud gelegd om ze in zo’n best mogelijke staat op deze ochtend uit te kunnen delen aan de bezoekers van het winkelcentrum. Het begint zoals altijd een beetje schuchter, al snel hadden we een openingszin die regelmatig veranderde, maar de doelstelling goed duidelijk maakte.

Foto: A.J. Breur

Gefeliciteerd met vrouwendag,(tot 2 x toe vroeg men hoe weet u dat ik jarig ben?); af en toe een praatje over het hoe en waarom (de kwetsbare vrouwen in de hele wereld), maar in het bijzonder in Turkije voor Eren Keskin, en in de Oekraïne, met het oog op het komende referendum.

Foto: A.J. Breur

De bloemen werden met graagte aangenomen,met een glimlach erbij van velen, vooral van de zgn 'allochtone' dames.

INTERNATIONALE VROUWENDAG
Toke en ik mochten vanmorgen (8-3-‘16), in ‘t Centrum van Veenendaal, vrouwen een narcis aanbieden. Wereldwijd zijn er veel kwetsbare vrouwen, waar we even bij stil stonden. Ook wezen we erop om een handtekening te zetten op een lijst van Amnesty International in de bibliotheek. Al met al hebben we genoten van deze SP-aktie.
Jannie de Gooijer

Foto: SP Veenendaal

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.