Op volle kracht...

8 april 2017

Op volle kracht...

Foto: Jan Breur

Vorige week, bij het boodschappen doen, raakte Toke in gesprek met een bekende, waarna ze zich afvroeg wat we kunnen doen aan het verkiezingsresultaat. Ze werd op haar wenken bediend, want nog geen twee dagen later kwamen het bestuur en de fractie samen om de uitslag en de weg voorwaarts te bespreken.

Foto: Jan Breur

Tot ons genoegen konden we vaststellen dat we het in Veenendaal zeker niet beroerd hadden gedaan. Hier gaat de groei van de SP gestaag verder; de krimp komt van elders.
Maar natuurlijk kan het altijd beter...

Foto: Jan Breur

De groei van GroenLinks en de opkomst van nieuwe partijen hebben ons weliswaar niet in de weg gezeten, maar de drommen mensen die de PvdA hebben verlaten zijn niet bij ons terechtgekomen. Kortom; we moeten nog even aan de bak. En flink ook!
De SP heeft de belofte gedaan om het komende jaar een miljoen mensen te spreken; afdeling Veenendaal zal daarin zeker haar aandeel leveren. Dus: DE WIJKEN IN! De wijk 'Molenbrug' was als eerste aan de beurt; Toke vertelde dat daar veel goede gesprekken zijn gevoerd, en veel informatie is opgehaald wat daar speelt.
Als de informatie die we ophalen aanleiding geeft tot actie, zullen wij de mensen helpen in hun streven om zaken voor elkaar te krijgen.

Foto: Jan Breur

Maar niet alleen in de wijken laten we ons zien. Aan mij de taak om ook in de gemeenteraad duidelijk de SP-boodschap te verkondigen. En zoals het er nu uitziet, is die kans volop aanwezig.
Voor het eerst in de geschiedenis van Veenendaal, is er een extra raadsvergadering uitgeroepen door de gemeenteraadsleden. Dit, in verband met de chaos die ontstaan is rond de koopzondag. Zowel het draagvlakonderzoek van de gemeente, als de communicatie tussen de gemeente en Winkelstad Veenendaal, zijn de afgelopen twee dagen 'ontploft'. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Woensdagavond, vanaf 19:30u, zal ik (en de rest van de gemeenteraad) het College van Burgemeester en Wethouders hierover aan de tand voelen...

Wordt vervolgd...

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.