Gratis mondkapjes voor de minima.

13 oktober 2020

Gratis mondkapjes voor de minima.

Er gelden steeds meer maatregelen en landelijke adviezen waarbinnen mondkapjes een belangrijk onderdeel vormen. Ook lokaal gelden er steeds meer maatregelen. Gezien de besmettingscijfers ondertussen ook in Veenendaal tot recordhoogtes stijgen, is het van groot belang dat iedereen die dit wil, zich ook aan deze regelgeving kan houden.

Om hierbij te helpen gaat de SP voorstellen om drie gratis wasbare mondkapjes uit te delen aan onze inwoners met een zorgvraag. Een inwoner zou niet moeten hoeven kiezen tussen de door hem gewenste veiligheidsmaatregel en zijn/haar eerste levensbehoeften. De uit te delen mondkapjes laten we door sociaal werkbedrijf IW4 maken en/of lokaal inkopen om onze lokale ondernemers te steunen. Op deze manier worden twee belangrijke doelen met elkaar gecombineerd.

Wilt u hierover, of ergens anders over eens in gesprek komen met de SP Veenendaal? Laat dan vooral van u horen. We spreken u graag. veenendaal@sp.nl

Deze tekst verschijnt morgen op de Gemeentepagina in de Rijnpost.
Inmiddels heeft Wethouder Lochtenberg aangegeven hiermee aan de slag te gaan. Binnenkort meer hierover op deze site.

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.