Jaarbeurs Utrecht, Margriet Winterfestival

19 november 2016

Jaarbeurs Utrecht, Margriet Winterfestival

Van 18 tot en met 24 november zijn er weer beursdagen in Utrecht, nu het Margriet Winterfestival. Een hele happening, heel ander publiek dan op de Libelle Zomerweek of de 50+ Beurs eerder dit jaar. Maar we gaan weer records breken, hoor!

Vandaag was dan de eerste dag, "glossy’s" werden al snel aan de (meest) vrouw gebracht, gesprekken werden gevoerd, dochters die hun (schoon)moeder hadden meegenomen voor een dagje uit, uitnodigingen voor zaterdag 26 november werden ook uitgedeeld.

Indrukwekkend gesprek gevoerd met een ouder echtpaar, waarvan hij mantelzorger was, daar letterlijk en figuurlijk onder gebukt ging, met de kinderen hadden ze al 14/4 jaar geen contact meer! Mevrouw was hier erg geëmotioneerd over. (Mevrouw wat een patiënte met een beroerte.) Ze waren blij dat ze even konden uitrusten,zij op haar rollator, hij op een toegeschoven zitkubus.

Verder nog gesprek met een medewerker uit de zorg (GGZ) waar het volgens haar een grote puinhoop was. Weer een ander uit de zorg die vertelde dat er via het Manifest van Hugo Borst weer extra aandacht werd geschonken (zorgdebat Tweede Kamer, donderdag 17 november j.l.) aan de zorg in de verzorging en verpleeghuizen meer handen aan het bed. Weer een ander die de verzorging was uitgegaan omdat ze geen tijd meer had voor de zorg, een knuffel of een aai over de wangen!

Om 17.00 braken we de boel op. Hoeveel steunbetuigingen we binnen gehaald hebben vandaag is ongewis, maar blijf ons volgen. Erik zal (hopelijk) morgen verder vertellen, volgende week kom ik weer terug.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.