Drukke weken voor de SP

25 september 2017

Drukke weken voor de SP

Foto: SP

Dat de SP Veenendaal op plaatselijk gebied druk is, is algemeen bekend! Ik mocht  deze week de landelijke SP 2 dagen ondersteunen in Utrecht op de 50+ beurs!

Wat er te doen valt op deze dagen?

De eerste dag is het vooral de stand verder inrichten, de basis stond gelukkig al! Maar eerst eens kijken of we de koffie/thee kunnen vinden, een veilige plaats om het koffiezetapparaat  en waterkoker neer te zetten, in de buurt van een stopcontact. Helaas kwamen we een tafel tekort, maar dat was de volgende dag prima verholpen!

Wat we nog meer tegen kwamen waren er snoephartjes met tekst, die reuze in de smaak vielen bij het publiek! Het hielp ook om een aansprekende tekst te vinden bij het publiek zoals bv.een hart onder de riem steken, we hebben hart voor de mensen, maar zijn niet hard voor de mensen. Iemand anders kwam nog op de proppen met een verliefd hart is dorstig (het smaakt naar meer!) Met die mensen konden we nog een langer praatje aanknopen, veelal waren dit dan ook onze leden uit het hele land, die dan ook een wat groter tomatenspeldje mee naar huis kregen!

Ook waren er duidelijk mensen die om een praatje verlegen zaten, dat varieerde van de zorg helaas over moeten laten van de partner aan de verpleeghuiszorg omdat het thuis echt niet meer ging,van hun huisarts te horen kregen dat de mantelzorger het niet langer aankon, geen geschikte woning kunnen vinden, of problemen met aanpassingen voor de woning. Omdat helaas iedere gemeente daar anders in staat, kon ik deze mensen alleen maar doorverwijzen naar of het Gemeenteloket in hun woonplaats,of naar een hulpverlenende instantie zoals Veens (in Veenendaal) heeft, en MEE.
Ook werd er weer gevraagd naar het eigen risico, (toen was nog net niet bekend dat het eigen risico op 385 euro zou blijven, ipv de verhoging tot 400 Euro!

Af en toe was het mogelijk een praatje aan te knopen met een van de andere collega’s, hoorde je over het wel en wee van hun “kluppie”.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.