Feest in Nijmegen

Feest in Nijmegen

Foto: Bacharci

Maandagavond 19 februari...

Uitnodiging van SP. landelijk: Kom ook naar een van deze 4 grote steden voor de aftrap van de verkiezingen. Lilian is op 4 plaatsen tegelijk!
Hoe gaat ze dat versieren?
Dan moet je er natuurlijk wel naar toegaan. We kozen voor Nijmegen, de andere lokaties waren Breda, Zwolle, en mijn oude woonplaats Haarlem! Vanavond gingen Enna, Chantal, Sietse, Nangialay en ikzelf (Toke) naar deze spannende avond. Wie en wat krijgen we te zien vanavond?

Na een halfuurtje rijden met behulp van een prima telefoon met routebeschrijving kwamen we in Nijmegen aan. Ideaal, een prima aangegeven parkeergarage, een klein restaurant (de lekkere geurtjes kwamen je tegemoet), en verder een multifunctioneel centrum. Voor de SP was er een ruimte afgehuurd voor ongeveer 200 man, een podium met goede geluidsinstallatie, een groot diascherm, en muzikale ondersteuning met een kwartet; de naam is mij ontschoten!

Na het intermezzo kwamen de begeleiders van deze avond aan het woord, prima voor elkaar. Drie SP coryfeeën kwamen aan het woord, uit Zutphen, Doetinchem en uit Nijmegen zelf natuurlijk, ieder met hun speerpunten voor deze verkiezingen!

Foto: Bacharci

Verrassing, Emile Roemer was in Nijmegen uitgenodigd en had de uitnodiging aangenomen, samen met Agnes Kant, ook weer een oud, enthousiast Kamerlid van de SP .Er werden hem goede, leuke vragen gesteld, waarop hij zoals Emile eigen is gevatte antwoorden opgaf.

Terwijl in een tijdspanne van enkele kleine 10 minuten de aanwezige gasten van een drankje werden voorzien, kwamen er nog enkele boeiende sprekers aan het woord. Eén over de sleepwet dat als Referendum bij de verkiezingen wordt gevoegd (het laatste referendum?), en een heel enthousiaste vrijwilliger uit Nijmegen zelf, van Marokkaanse afkomst, die haar verhaal vertelde hoe zij bij de SP terecht gekomen was, hoe ze opgevangen was en begeleid door haar mede SP ers. Een daverend applaus kreeg ze.

Foto: Sietse van der Bij

Daarna kwam via het scherm een zeer Enthousiaste Lilian Marijnissen in beeld; het spookbeeld van de VVD. Op hoge hakken hield ze een gloeiend betoog over het voorwoord wat zij heeft mogen schrijven in de Nederlandse vertaling van het boek van Bernie Sanders, die in de voorverkiezingen meer stemmen had dan Hillary Clinton en de huidige President van Amerika Donald Trump!
Na ons allen een hart onder de riem gestoken te hebben voor de a.s. Gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart, sloot ze af met het laten zien van haar hoge hakken, we zullen ze een poepie laten ruiken!

Na nog even nagebabbeld te hebben gingen we huiswaarts. Na enig zoeken vonden we de goede ingang van de parkeergarage, waar we tegen een tarief van 1,10 euro onze auto’s weer mee konden nemen richting Veenendaal.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.