Veenendaal voor Rechtvaardigheid

17 september 2018

Veenendaal voor Rechtvaardigheid

Foto: SP

Onder een matig zonnetje vertrokken Cor en ik uit Veenendaal, door een verkeersomleiding waren we niet op tijd (11.45) op de plaats van bestemming, maar… gelukkig de bus ook niet! Na enig heen en weer bellen van de organisator bleek de chauffeur die dienst had van niets te weten, kwam er gelukkig een chauffeur om 12.30 uur aan, Hans genaamd! Die reed met een stevig gangetje naar Amersfoort nabij het nieuwe zwembad, waar de groep SP'ers en aanhang op ons stonden te wachten!

Foto: SP Leusden / twitter

Creatievelingen hadden mooie teksten op borden gezet, van 'Shells Angels' tot 'Ook Veenendaal strijdt voor Rechtvaardigheid!'
Daarna ging het in rap tempo zonder verdere opstakels richting Rotterdam, waar we even na 13.30 uur aankwamen!

Toen we bij het veld aankwamen was het al rood van de SP'ers, de toespraken in volle gang. Er waren toespraken over de publieke sector (onderwijs,zorg, en politie), het slagen van de actie (van de mensen met een beperking niet betalen onder het minimumloon; ook Noortje was hier aanwezig), Coby van het NationaalZorgfonds, mensen van het FNV, een cabaretier en een andere persoon die bekend is bij Radio en TV. Die kondigde dan eindelijk onze fractievoorzitter aan;
Lillian Marijnissen!

Foto: SP

Die hield een redevoering die klonk als een klok, wel een half uur lang, zonder spiekbriefje. Ze kreeg hierna een geweldig applaus; veel fotografen en anderen stonden op en om het podium.
Onder de ruim duizend toeschouwers waren vele bekenden, actievoerders en medebezetters van de stand op de 50+ beurs in Utrecht, scholingsmedewerkers en natuurlijk de kopstukken uit Den Haag.

Dan nog even van de eco-toiletten gebruikmaken, en ons rustig richting bus begeven, die aan de andere kant van de Erasmusbrug op ons stond te wachten! Snel gingen we weer op huis aan; de auto stond ons gelukkig nog op te wachten in Leusden. We mochten er nu als eersten uit de bus, en om 17.30 uur waren we weer thuis !

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.